2011. május 16., hétfő

Aranygaluska

Aranygaluska - (telefon)makróban :)
Hozzávalók:
Tésztához:
  • 400 g liszt
  • 1 egész tojás
  • 40 g cukor
  • 10 g élesztő
  • 1 dl langyos tej
  • 40 g olvasztott vaj
  • csipet só
"Töltelékhez":
  • 80 g darált dió
  • 80 g cukor
  • + 40-50 g olvasztott vaj
+ Vanília öntet

Elkészítés:
  1. Az élesztőt 1-2 kávéskanál cukorral 1 dl langyos tejben felfuttattam.
  2. A tojást a cukorral elkevertem.
  3. A lisztet egy nagy tálba szitáltam, hozzáadtam egy csipet sót. Közepébe mélyedést csináltam, amibe beleöntöttem a felfuttatott élesztőt és a tojásos cukros keveréket. 
  4. A félig eldolgozott tésztához hozzáadtam a 40 g olvasztott vajat. Ha szükséges, adjunk hozzá még langyos tejet, vagy vizet (én még 5-6 ek. vizet tettem hozzá). Kb. 10-15 percig dagasztottam.
  5. Letakarva, langyos helyen jól megkelesztettem. (Sütőben kelesztő fokozat = 40°C-on, alsó melegítés; kb. 1 órán át)
  6. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam. 1 cm vastagra kinyújtottam és 2 cm-s átmérőjű kerek tészta szaggatóval kiszúrtam. 
  7. A csatos tortaformát javaslom, én ezt vajaztam ki, és szép sorjában rakosgattam bele a "fánkocskákat", melynek oldalait olvasztott vajba mártottam (így nem ragadtak össze és könnyedén szét tudtam választani a tálalásnál).
  8. Minden sor közét meghintettem a cukros-darált dióval + a tetejére is szórtam.
  9. Langyos helyen újból megkelesztettem a tésztát (Kb. 30 percen át 40°C-on, alsó melegítéssel).
  10. Majd "lassú tűznél" = légkeveréses (+ alsó láng) funkcióval 180°C-on kb. 20-25 percig arany barnára sütöttem. Amint elkészült, levettem róla a csatos formát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése