2012. február 21., kedd

Sült cékla feketeribizli lekvárral

Egy hétig szinte céklán éltem és nem untam meg! Annyira finom, hogy még desszertnek is ezt ettem. :) Bármihez ajánlom; köretnek, vagy köret mellé. A cékla nagyon egészséges, teli van ásványi anyaggal és vitaminnal, nem utolsó sorban vérképző. Bővebb infót pl. a tudatos vásárló oldalán találtok.

Sült cékla feketeribizli lekvárral

Hozzávalók:
5-6 db kisebb cékla
1/2 lilahagyma
olívaolaj a sütéshez
2-3 gerezd fokhagyma
3-4 ek feketeribizli lekvár / áfonyalekvár
1-2 ek balzsamecet
2-3 tk kakukkfű
só, bors

Elkészítés:
  1. A céklák két végét levágtam, egyenként alufóliába csomagoltam, tepsibe helyeztem és 200°C-on mérettől függően kb. 1 óra alatt megsütöttem. 
  2. Miután megsült, kicsomagoltam az alufóliából, hagytam picit hűlni, meghámoztam és karikára vágtam. 
  3. Serpenyőben felhevítettem az olívaolajat, beletettem a cékla karikákat, megszórtam kakukkfűvel,  mellé dobtam a negyedbe vágott fokhagymákat, picit sóztam (csak éppen hogy) és borsoztam.
  4. Megpirítottam, majd az utolsó néhány percben hozzáadtam az apróra vágott lilahagymát, 3-4 evőkanálnyi lekvárt és legvégén a balzsamecetet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése