2012. január 29., vasárnap

Tojáskrém

A két szendvicskrém közül nekem ez ízlett a legjobban és nemcsak azért, mert olyan régen nem ettem már tojást, hanem azért, mert annyira finom lett! :) Mindenképpen saját készítésű majonézzel ajánlom. A fűszerezésen természetesen lehet változtatni, de a rozmaring aromája egészen megbolondítja és különlegessé teszi ezt a remek napközis uzsonnát. :)

Hozzávalók:
- Majonézhez -
1 tojás sárgája
4 cl lenmagolaj
6 cl olívaolaj
1 kk mustár
1 kk fehérborecet
bors

- Kencéhez -
5 tojás
1 ek mustár
1/2 lilahagyma
1/2 kk curry
6 cm-s friss rozmaring ágacska levelei
1 tk friss zsályalevél, vagy 1 kk szárított zsálya
citrombors, fekete bors


Elkészítés:
- Majonéz -
  1. A tojássárgájához hozzákevertem a mustárt és a fehérborecetet. 
  2. Kézi habverővel folyamatos kevergetésközben nagyon óvatosan, szinte cseppenként hozzáöntöttem az olajat. Ez a technika különösen az első fél dl-nél fontos, hogy ne csapódjon ki az olaj, utána már bátrabban lehet önteni. 
  3. Miután felvette az összes olajat, hozzáadtam egy csipet sót és egy kevés frissen őrölt borsot.
- Tojáskrém -
  1. A tojásokat enyhén sós vízben kb. 5-8 perc alatt (tutira) keményre főztem. Majd kivettem a vízből és hagytam kihűlni. 
  2. Miután kissé kihűltek, megpucoltam a tojásokat. A fehérjét kis kockákra vágtam, majd a sárgájához adtam. Egy villa segítségével még apróbbra törtem.
  3. Hozzákevertem a mustárt, az apróra vágott lilahagymát, az apróra vágott friss fűszereket és a majonézt. Fűszereztem sóval és két féle borssal.
  4. A tálat letakartam, majd ezt is, ahogy a kőrözöttet egy jó pár órára hűtőszekrénybe tettem, hogy az ízek jobban összeérjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése