2012. május 26., szombat

Fehércsokis epertorta

Isteni epertorta születésnapra.

Hozzávalók:
- Tésztához -
  • 250 g világos rozsliszt
  • 2,5 dl zablé
  • 120 g méz
  • 1/2 citromlé
  • 1 cs sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 6 ek olaj
  • 1 ek kakaópor
  • 1 csipet só
- Krémhez -
  • 500g mascarpone
  • 100g fehércsokoládé
  • 2 dl tejszín
  • 250-300 g eper
Fehércsokis epertorta
Elkészítés:
- Tészta -
  1. A zablevet a következőképpen csináltam: kb. 3-4 marék lágy zabpelyhet megpirítottam, felöntöttem fél liter vízzel, pár percig főztem, majd leszűrtem 2,5dl-t belőle. A zabkását pedig félretettem és reggelire megettem. :)
  2. Összekevertem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a kakaót és a sót. Egy kis mélyedést csináltam a lisztes keverékbe, hozzáöntöttem a zablevet, a citromlevet és az olajat. Jó alaposan eldolgoztam a tésztát. Majd egy kiolajozott 26 cm átmérőjű csatos tortaformába öntöttem, a tetejét szépen elsimítottam.
  3. Előmelegített sütőben 180°C-on 20 perc alatt aranybarnára sütöttem. (Tűpróbát ne hagyjuk ki!)
- Krém -
  1. Gőz felett felolvasztottam a fehércsokit.
  2. Közben megmostam az epreket (a zöld részeket eltávolítottam). Kb. 20-30 szebb példányt kiválogattam és félretettem díszítésnek, a többit apró kockára vágtam.
  3. A tejszínt habbá vertem.
    (Óvatosan tegyük, nehogy túl verjük, mert akkor összeesik és túrós lesz. Ez 1-2 perc alatt megvan.)
  4. A mascarponet összekevertem a fehércsokival, majd óvatosan hozzáforgattam a tejszínt és az apróra vágott epret.
  5. A krémet a piskóta tetejére öntöttem, a tetejét egyenletesen elkentem. 
  6. A kiválogatott epreket félbevágtam és szépen elrendezgettem a tortattején.
  7. Néhány órára hűtőbe tettem.
  8. Tálalás előtt óvatosan eltávolítottam róla a csatos részt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése