2012. június 25., hétfő

Zöldségfasírt újragondolva

A hétvégén kukoricát és krumplit sütöttünk parázson. A krumpliból elég sok maradt, ezért gondoltam, hogy felhasználom valamibe. A tócsni/lapcsánka jutott hirtelen eszembe, de az annyira egyszerűnek és semmilyennek tűnt, hogy ezt-azt még kénytelen voltam hozzátenni. A végén úgy döntöttem: Jó, akkor felhasználom a maradék patisszont és zellert is és lesz belőle zöldségfasírt! :)

Hozzávalók:
  • 500 g patisszon
  • 500 g főtt krumpli
  • 90 g zellergumó
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • 1 fej lilahagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 50 g lágy zabpehely
  • 100 g zabpehely
  • 50 ek kukoricaliszt
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • 1 szál friss majoránna
  • 4 zsályalevél
  • 8-10 bazsalikom levél
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk só
  • 4 ek szezámmag
  • 2 ek lenmag
  • 2 ek napraforgómag
  • bors
  • kevés olaj a sütéshez
Elkészítés:
  1. A hagymát, fokhagymát apróra vágtam. Lereszeltem a zöldségeket; én géppel csináltam, így pár perc volt az egész.
  2. A zöldségeket egy tálba tettem, megsóztam, hozzákevertem a zabpelyhet és a kukoricalisztet. Kb. fél órára állni hagytam, hogy a zabpehely megszívja magát a zöldség levével. Megfűszereztem, hozzákevertem a magokat és az apróra vágott zöldfűszereket.
  3. Jól felforrósítottam a serpenyőt. Tenyér nagyságú (5x5x2cm) lapos fasírtokat gyúrtam és aranybarnára sütöttem. Szerencsére a kerámiabevonatos edény nem igényel sok olajat (sőt!), így én szinte 1 kávéskanálnyival elvoltam a sütés végéig. Az első 3 percre lefedtem a serpenyőt, hogy picit párolódjanak a zöldségek, majd levettem a fedőt és még 5 percig sütöttem a fasírtok egyik oldalát, majd megfordítottam és 5-8 percig a másik oldalát. Sütés közben lapáttal kicsit lenyomkodtam a zöldségfasírtokat, hogy jobban átsüljenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése