2011. december 21., szerda

Szaloncukor

Gyorsan-gyorsan, még van egy kis idő házi szaloncukor elkészítéséhez.

A tippeket vegastrománia, ill. Doce Vita oldalain láttam.

vegasztromania
‎20 dkg aszalt vörösáfonyát és 10 dkg aszalt szilvát 1-2 ek áfonyalekvár hozzáadásával robotgéppel felaprítottam és egy tálba tettem. hozzáadtam 15 dkg száraz serpenyőben megpirított, majd ledarált diót, 1 kupak amarettót, 1 löttyintésnyi rózsavizet (mindkettő kötelező a díjnyertes íz eléréséhez) és összegyúrtam. enyhén vizes kézzel megformáztam a szaloncukrokat, majd jó minőségű, magas kakaótartalmú, vízfürdő felett megolvasztott csokiban megmártottam őket. sütőpapírral bélelt tepsiben hagytam, h kihűljenek, majd becsomagoltam őket.

Hozzávalók: 30-35 szaloncukorhoz: 20 dkg mandula, 15 dkg porcukor, víz, kandírozott narancshéj, fahéj, 15 dkg étcsokoládé (minimum 60%-os)

1. Keverjük össze a mandulát a porcukorral és annyi vizet adjunk hozzá, hogy gyúrható masszát kapjunk. A vizet folyamatosan, kis részletekben adagoljuk!
2. Ízesítsük fahéjjal és az apróra vágott narancshéjjal
3. Formázzunk szaloncukrokat
4. Vízfürdő felett olvasszuk fel a csokoládét, villa segítségével egyenként vonjuk be csokival a cukrokat. Tegyük hideg helyre, hogy a csokoládé visszaszilárduljon, majd csomagoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése