2013. február 25., hétfő

Tepsis tejszínes krumpli

Ismét egy olyan étel, ami köretként, illetve önmagában is remekül megállja a helyét. :)
 
Hozzávalók:
3 db sárgarépa
6  db nagyobb krumpli
1 db lilahagyma
5-6 szelet szárított paradicsom
2 ek liszt
4 ek zabkorpa
40 g vaj
4-5dl tejszín
1-1,5dl víz
15-20 dkg reszelt sajt
olíva olaj az edény kikenéséhez
Fűszerek: só, bors, fehér bors, szerecsendió

Előkészületek:
  1. Megpucoltam a krumplit és a sárgarépát
  2. Karikákra szeleteltem a krumplit, a sárgarépát és a hagymát. A szárított paradicsomot pedig elnegyedeltem.
Elkészítés:
  1. A krumplit és a sárgarépát 5-8 percre forrásban lévő sós vízben (2 tk sóval) előfőztem.
  2. Közben elkészítettem a bechamel mártást: egy lábosban megolvasztottam a vajat, hozzáadtam a lisztet és a zabkorpát, majd apránként, folytonos kevergetés közben hozzáöntöttem a vizet és a főzőtejszínt. Picit sóztam, borsoztam és a végén reszeltem bele szerecsendiót és egy kevés (5-10dkg) sajtot is.
  3. Egy nagy tűzálló tepsi / kerámia edény alját kikentem egy kevés olívaolajjal  és elkezdtem rakosgatni a rétegeket úgy, hogy: krumpli és répa, lilahagyma, szárított paradicsom, egy kis reszelt sajt és bechamel szósz. Ezt addig ismételtem, amíg volt alapanyag és belefért az edénybe. :) A tetejét mártással és végül reszelt sajttal fejeztem be.
  4. A 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt szép aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése