2011. augusztus 14., vasárnap

Áfonyatorta

A múltkori szülinapozás óta adós maradtam egy tortarecepttel.

Hozzávalók:
125 g vaj
100 g zabpehely
100 g tört keksz
2 ek barna cukor
olvasztott vaj a forma kikenéséhez

Áfonyatorta
Krém:
375 g friss krémsajt
100 g ricotta
90 g porcukor
125 g tejföl
2 tojás
1 ek citromhéj
1 ek liszt

Tetejére:
250 g áfonya
240 g áfonyadzsem / feketeribizli lekvár
5 cl feketeribizli lé

Elkészítés:
  1. Egy lábosban felolvasztottam a vajat, beletettem a zabpelyhet, a kekszet és a cukrot - jól elkevertem. Egy 20 cm-s csatos tortaformát kikentem vajjal, kibéleltem sütőpapírral és a zabpelyhes massza felét a tortaforma aljára simítottam, a többit egy pohár segítségével az oldalára nyomkodtam úgy, hogy nem ért el a pereméig. Amíg a krémen dolgoztam, addig beraktam a hűtőbe.
  2. Krém: Robotgéppel simára kevertem a krémsajtot, a ricottát, a cukrot és a tejfölt. Hozzákevertem a tojást, a citromhéjat és a lisztet. 
  3. A tortaformát kivettem a hűtőből és egy sütőlemezre helyeztem. A krémet a tortaformába öntöttem. Előmelegített sütőben 180°C-on 40 percig sütöttem (kb. addig, amíg a krém megszilárdul). Kivettem a sütőből és hagytam kihűlni.
  4. A kihűlt tortán elterítettem az áfonyát. A lekvárt/dzsemet egy szűrőn keresztül átpasszíroztam egy lábasba, hozzáöntöttem a feketeribizli levet. Közepes lángon simára kevertem, majd kis lángon 2-3 percig főztem.
  5. A lekvárt óvatosan az áfonyára kentem. Hagytam kihűlni a tortát, majd több órára hűtőszekrénybe tettem (még mielőtt tálaltam volna).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése