2011. augusztus 10., szerda

Pizzás csiga

Pizza tészta:
  • 4 g élesztő
  • 150 g(~=ml) langyos víz
  • 8 g porcukor
  • 1,5 ek olívaolaj
  • 150 g finom liszt
  • 100 g finom liszt + 1 kk sikér
  • 1 kk só
Elkészítés:
  1. Az élesztőt a cukorral együtt a vízben feloldottam. 
  2. 100g liszthez hozzáadtam a csapott kávéskanálnyi sikért és sót, jól elkevertem, majd hozzákevertem a 150g lisztet.
  3. Amikor az élesztő megindult, egy kis mélyedést csináltam a lisztben, beleöntöttem az élesztőt, és hozzáadtam 1,5 ek olívaolajat.
  4. A tésztát gyúródeszkán 10-15 perc alatt jól bedagasztottam.
  5. 40°C-os sütőben 1 órán át kelesztettem.
Pizzaszósz:
Az alap nagyon hasonló, amit a paradicsomos tésztánál alkalmaztam.
  • 2-3 ek olívaolaj
  • 1 apróra vágott lila hagyma
  • 1 lereszelt sárgarépa
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz sűrített paradicsom szósz (nem konzerv!)
  • 1 konzerv hámozott egész paradicsom (vagy darabolt) / ha több időd van: 4-5 hámozott paradicsom
  • 1 kk paradicsomos pesto
  • Fűszerek: oregano, bazsalikum, kakukkfű, só, bors
 + Reszelt sajt a csigák tetejére

Elkészítés:
  1. Az apróra vágott hagymát olívaolajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a lereszelt sárgarépát. Miután a répa is egy picit megpárolódott, hozzáadtam a fokhagymát és a hámozott paradicsomot. Sóztam, borsoztam, jól meg is fűszereztem (ha száraz fűszerrel dolgozunk ekkor tegyük bele!).
  2. A paradicsomokat addig pároltam, amíg megpuhultak.
  3. Hozzáöntöttem a szószhoz a sűrített paradicsomot. (Kis lángon gyöngyöztessük a szószt)
  4. Belekevertem a pestot.
  5. Még rotyogtattam egy kicsit és kész. (Ha picit savanykásnak tűnik a szósz,esetleg a sűrített paradicsomlétől, akkor egy csipet cukrot adjunk hozzá.)
  6. Ha friss fűszereket alkalmazol, akkor csakis a végén keverd bele a szószba.
Csigák elkészítése
Miután megkelt a tészta, gyúródeszkán téglalap alakúra nyújtottam, kb. fél cm vékonyságban. Megkentem a szósszal, majd szépen elkezdtem feltekerni, mint a bejglit. 1,5 -2 cm-s darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, megszórtam reszelt sajttal és előmelegített sütőben 200°C-on 10-12 percig sütöttem.

Pizzás csiga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése