2011. augusztus 12., péntek

Fokhagymás-rozmaringos focaccia

Az alap ötletet Dolce Vitától nyúltam. Némi módosítással íme az én fokhagymás-rozmaringos focacciám. :)


Hozzávalók:  
  • 100 g graham liszt
  • 200 g rozsliszt
  • 200 g fehér rozsliszt
  • 1 csomag szárított élesztő (7g)
  • 3 ek olivaolaj
  • 3 dl meleg víz
  • 1 tk nádcukor
  • 1 ág rozmaring
Grissini és foccacia
kencéhez:
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2 ág rozmaring
  • olivaolaj
  • bors
Elkészítés:
  1.  A meleg vízben feloldottam a cukrot és az élesztőt. Összekevertem a liszteket, hozzáadtam a sót.
  2. A lisztbe kis mélyedést csináltam, beleöntöttem a vizet és az olívaolajat. Egy kis ágacska rozmaringot apróra vágtam és azt is beleszórtam a tésztába.
  3. Összedolgoztam a tésztát. 10 percig gyúrtam.
  4. Min. 1 óráig érdemes keleszteni. Én most 3 órát kelesztettem, mivel közben akadt egy kis elintéznivalóm.
  5. A tészta 2/3-át téglalap alakúra nyújtottam kb. 4-5mm vastagságúra. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre helyeztem. Megkentem a fokhagymás-rozmaringos-olivaolajjal. Picit megsóztam, borsoztam és előmelegített sütőben 250°C-on 10 percig sütöttem.
  6. A tészta 1/3-ából grissiniket csináltam; azaz kb. 20-30 cm-s kígyókat formáztam (0,7-1cm átmérővel - sütés közben még dagadnak), ezeket is sütőpapírral bélelt sütőlemezre helyeztem, 8-10 perc alatt megsütöttem. Ne várjunk, hogy megbarnul a teteje, sütéskor kifehéredik. Nekem az alja lett picit pirosas.
Foccacia
Mártogatós szószokat ajánlok hozzá, úgy mint:
- Avokádós-bazsalikomos dip
- Mustáros dip
- Tojásos-uborkás dip
- Sajtkrémes pempő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése