2011. augusztus 13., szombat

Grillezet padlizsán

Ma rögtönöztünk egy családi grillezést. A gyerekekkel nagy tüzet raktunk a mini grillben, hogy sok parazsunk legyen. Jó volt látni, ahogy sürögnek-forognak, idehozzák-odarakják a fadarabokat, csakúgy dobolták a fát a tűzre. :)

Grillezett padlizsán

Hozzávalók:
  • 4 padlizsán
  • 2 dl olívaolaj
  • 0,5-1 dl víz
  • 1 ek citromlé
  • 1 ek mustár
  • 1 ek balzsamecet
  • 4-6 gerezd fokhagyma
  • 1/2 fej lilahagyma
  • 4-5 levél bazsalikom
  • 2 ág rozmaring
  • 2 ág majoránna
  • só, bors
Elkészítés:
  1. A padlizsánokat megmostam, félbevágtam, egy fél citrommal bedörzsöltem, diagonálba jól bevagdostam (ld. a képen), megsóztam. 
  2. Elkészítettem a páclét: a fokhagymát, a fűszereket és 1 kanálnyi olívaolajat egy kis mozsárban összenyomkodtam. Összevertem az olajat a mustárral, citromlével és vízzel, majd hozzáadtam a fűszeres pempőt.
  3. A páclét a padlizsánokra kentem, amit többször is meg kellett ismételni, mivel hamar beszívta. A végén rászórtam a lilahagymát, ekkor tekertem rá egy kis őrölt borsot és mehetett a grillrácsra.
  4. Kb. 5-8 percig grilleztem az aljukat, megfordítottam és a "tetejüket" is 5 percig sütöttem, majd újból visszafordítottam és készre grilleztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése