2009. február 15., vasárnap

Gombás táska

Hozzávalók:
  • 50 dkg gomba
  • 1/2 hagyma
  • 1 piros húsú paprika
  • 1,5 dl tejföl
  • 4 dkg vaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 tk magos mustár
  • 13 dkg reszelt gruyère vagy cheddar sajt
  • 2 adag leveles tészta
  • 1 tojás
  • olaj a tepsi kikenéséhez
Előkészületek:
  • Tisztítsuk meg a gombát, majd szeleteljük fel
  • Vágjuk apróra a hagymát
  • Vágjuk finomra a paprikát
  • Nyomjuk össze a fokhagymát
  • Reszeljük finomra a sajtot
  • Kissé verjük fel a tojást
  • Olvasszuk ki a mélyhűtött leveles tésztát
  • Kenjük ki a sütőlemezt olajjal.
  • Melegítsük elő a sütőt 190°C-ra
1. Egy nagy serpenyőben hevítsük fel a vajat. Pirítsuk üvegesre a hagymát. Tegyük bele a fokhagymát meg a gombát és közepes lángon pirítsuk addig, amíg a gomba megpuhul és a leve elfő. Vegyük le a tűzről és keverjük bele a paprikát.
2. Kis tálban keverjük össze a tejfölt, a mustárt és a sajt felét. A leveles tésztát nyújtsuk ki és 12 db 14 cm átmérőjű kört vágjunk belőle. 6 kört kenjünk meg a tejfölös krémmel úgy, hogy körben 1 cm-es szegély üresen maradjon. Osszuk szét a 6 tésztán a gombát.
3. Mindegyiket szórjuk meg a reszelt sajttal. A szegélyeket kenjük meg a felvert tojással. Helyezzük az üres tésztaköröket a gombás darabokra, a széleiket nyomjuk össze villával. A táskák tetejét is kenjük meg tojással. A maradék sajtot pedig szórjuk a táskák tetejére. Tegyük sütőlemezre és kb. 20 perc alatt süssük aranysárgára.


Megjegyzés:
  • Szerintem nem kell megvárni, míg teljesen elfő a gomba leve. Elég addig pirítani, amíg puha nem lesz.
  • Még ízletesebbé tehetjük a gombás táskákat, ha egy 1/2 hagymát apróra vágunk és - mielőtt a serpenyőbe tennénk a gombát - vajon üvegesre pirítjuk.
  • Én nem szórakoztam a tészták kör alakú kivágásával, mivel (az Aldiban) eleve olyan leveles tésztát kaptam, ami 6 db téglalapból állt, így egyszerűen csak félbehajtottam..
  • Semmiképpen se használj (gagyi) sütőpapírt, mert alig fogod tudni levakarni a táskák aljáról a papírt!
***
Legutóbb, mikor gombás táskát csináltam, nem volt 2 adag leveles tésztám, csak egy. Így a maradék tejfölös masszát belekevertem a maradék gombába. Mivel nem főztem el a gomba levét, ezért hozzákevertem egy-másfél teáskanál keményítőt. Felrottyantottam, majd levettem a tűzről. Közben kivettem a mélyhűtőből fejenként 4 db falafel golyót, forró olajban/grill sütőben kisütöttem. Fogtam (fejenként) 1 pitát, le/bevágtam a tetejét, beletettem 2 db falafelt, beletöltöttem a gombás szósz egy részét, raktam bele reszelt sajtot, még 2 db falafelt és megszórtam még egy kis sajttal. Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése